fredag 27 juli 2012

Rygg - Biceps

Solen skiner i Stockholm som aldrig förr detta år... underbart väder att spendera ute och njuta av en härlig fruktsallad och dryck! Förhoppningsvis har du hunnit med ett träningspass innan du börjat njuta av värmen alternativt att du laddar inför ett träningspass när solen börjat avta en aning! 

schemat för mig står det RYGG - BICEPS - övningar likt mitt förra upplägg - dock med små förändringar!

Marklyft


  • Marklyft
  • Chins
  • Låg rodd i cable
  • Serratus anterior
  • Låg rodd hantel
  • Enarms latsdrag
  • Bicepscurl hantel
  • Skottcurl
  • Bålrotation i cable
  • Diagonala situps



Jag använder mig av superset (låg rodd cable+serratus anterior, låg rodd hantel+enarms latsdrag) för att hålla intensiteten upp under träningspasset. Superset innebär att man genomför två övningar direkt efter varandra utan vila. Det brukar definieras med att två antagonister supersets men går alldelles utmärkt att superseta samma muskelgrupper!

Remember - första passet - 8-10 reps - andra passet 3-6 reps - båda * 2-3 set! Och som jag sa tidigare - UTMANA DIG SJÄLV! Det är när du pressar dig till att ta den extra repetitionen som gör att du blir starkare och får bättre resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar