tisdag 24 juli 2012

Ny - egen - metod!

Allright... periodiska fastan är över och mitt experiment att testa det gick som jag ville! Resultatet har ni sett i tidigare inlägg så döm själva. Jag tog en vecka ledigt från träningen för att återhämta kroppen en aning och drog igång ett nytt projekt igår. Vi är alla unika och våra kroppar reagerar olika vid olika metoder - jag tänker testa denna metod som jag själv komponerat ihop för att se hur kroppen reagerar vid den här typen av upplägg.


  • 3-split - träna 6 dagar i veckan - muskelgrupperna tränas 2 gånger/v - 1 vilodag
  • Pass 1: 8-10 reps * 2-3 set 
  • Pass 2: 3-6 reps * 2-3 set
  • Promenad på morgonen minst 4 km alt. 30-45 minuter - 2-4 ggr/v
  • Ingen fasta - äta alla måltider som vanligt
  • Tillsätta långsamma kolhydrater 1,5h innan träning - snabba kolhydrater 30 min innan - 10g BCAA 5-15 min innan - 10g BCAA efter träning - större måltid 1 timme efter träning - minimalt kaloriintag efter 22.00!
  • Sömn: 8 timmar!

Va säger du... testa detta med mig?
Deadline: 2012-09-03!!

Hur jag lägger upp träningen kommer senare under dagen...

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Hittade precis din blogg och läser om din träningsuppläggning då jag själv behöver lite inspiration.

    Du skriver att du har en ny metod där du tränar enligt din 3 split, men sedan skriver du endast pass 1 och 2. Det jag undrar är, tränar du enligt 2- eller 3split? Vad tränar du de olika passen och skulle du kunna uppdatera hur det går?

    Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Som du nämner så kör jag ett 3-split program där jag kör igenom muskelgrupperna två gånger i veckan (därav pass 1 och pass 2).

    Jag har tre inlägg i bloggen (bröst-axlar-triceps, rygg-biceps och ben) som är mitt träningsupplägg. Tex. bröst1-rygg1-ben1-bröst2-rygg2-ben2-VILA (mån-tis-ons-tors-fre-lör-sön).

    Så ta en titt på dessa och återkom när du gjort det om du har några frågor angående dessa. Jag gör en uppdatering i dagarna om hur träningen går!

    Tack!

    SvaraRadera