fredag 14 september 2012

Pass 3 av 4

Fredagkväll och kyligt ute gör att man efter dagens aktiviteter väljer att slänga sig i soffan och njuta av lugnet en stund! Efter en tidig morgon och regn hela dagen i stort sett passar man på att få saker och ting gjorda som man vanligtvis prioriterar bort när solen skiner! Något jag inte prioriterar bort är min träning, det finns alltid tid för det - jag investerar i mig själv och i min hälsa! Gör du?

Pass 3 av 4 - Axlar-Triceps-Transversus abd.

  • Militärpress*
  • Axelpress hantel*
  • Sittande sidolyft
  • HALO
  • Omvända flyes cable/dap/kinesis
  • Utåtrotation axel cable
  • Tricepspress rep*
  • Omvänd tricepspress
  • Bålrotation viktskiva
  • Bålrotation cable


8-10 reps á 2-3 set - mage 8-10 per sida - 2-4 reps á ett set på övningar markerade med *


Alternativa övningar till de ovan:
  • Axelpress i SMITH-maskin
  • Axelpress i maskin
  • Sidolyft i maskin
  • Omvända flyes i maskin

Viktigt att du är säker på utförandet i de övningar du genomför - har du precis börjat träna rekommenderar jag att väljer mer stabila och isolerade övningar (de alternativa övningarna) medan de övningar i pass 3 är komplexa och instabila och bör tillämpas först efter en större vana och mer erfarenhet av träning. Lär känna din kropp och bli medveten om hur den fungerar - ha tålamod - nya rörelser tar tid att lära in!

Axelpartiet är ett stort problemområde och skadas lätt - likaså som man i det partiet tenderar att vara orörlig - vilket begränsar tekniken och skaderisken ökar - blunda inte för problemet - ta tag i det!

Jag har övningarna som hjälper dig - kontakta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar