torsdag 13 september 2012

Pass 2 av 4

Splittad träning i form av 4-split är det som gäller nu. Häromdagen presenterades pass 1 - här nedan följer del två av fyra - Rygg-Biceps-Sneda bukmuskeln:


  • Chins*
  • Hantel rodd*
  • Räckhäv
  • Latsdrag cable*
  • Omvända flyes
  • Bicepscurl hantel* i superset med diagonal bicepscurl hantel
  • Bicepscurl stång
  • Ryggresning
  • Sidoplanka med dopp i superset med sidböj med viktskiva

Övningar med * belastas med ett extra set á 2-4 reps! Annars gäller 8-10 reps á 2-3 set - sista punkten med superset väljer jag att köra på tid 35 sekunder per sida á 2-3 varv! Jag väljer att plocka bort marklyft från detta block då jag kört det i mina senaste upplägg - men det återkommer framöver! Känner du för att ha med det i ditt upplägg så lägg till det - då skulle jag fundera på att ta bort en övning exempelvis ryggresning. 

Passet ovan kräver mycket energi (gäller även hela upplägget med alla andra pass) så se till att i god tid innan ca. 2-3 timmar, fått i dig långsamma kolhydrater - du bör även under tiden du nu tränar vara noga med ditt proteinintag - för att inte bryta med musklerna bör protein tillsättas var tredje timme i en mängd mellan 10-20g samt en större måltid efter passet efter tallriksmodellen! Beroende på målet med din träning varierar kosten - den skiljer sig även beroende på vilken träningsform du kör! Olika typ av träning behöver olika typ av bränsle! 


Maila mig ditt mål med träningen - hur du tränar - vad och när du äter+dricker samt i vilken mängd så hjälper jag dig och vägleder dig till en metod som passar dig och dina mål med träningen!

neerko_hotmail.com
neerko at INSTAGRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar