söndag 9 september 2012

Pass 1 av 4

Jag väljer att presentera ett pass i taget - det pass jag själv kör samt alternativa övningar till mina val. Nedan följer del ett av fyra - Bröst - Raka bukmuskeln!

Pass 1: 8-10 reps x 2-3 set + ett avslutande set med 2-4 reps (gäller övningar markerade med *)

  • Bänkpress*
  • Bröstpress hantlar lutande bänk*
  • Dips*
  • Flyes cable uppåt
  • Flyes cable nedåt
Triset i kommande magövningar - 2-3 set:
  • Sittande crunches med motstånd (20 st)
  • Plankan (1 min)
  • Situps (20 st)


Viktigt att du pressar dig själv samtidigt som du är försiktig med ökningen av vikterna - rekommenderar att du ökar vikten med 2,5 kg per set om du lyckas genomföra det bestämda antalet reps med god teknik. För snabb ökning kan leda till inflammationer i senor och i fästen då musklerna växer snabbare är dessa. Glöm inte att värma upp ordentligt - höj kropps- och muskeltemperaturen - använd crosstrainer kombinerat med dynamisk rörlighet för optimal uppvärmning. Jag brukar ta ett set på 15-20 reps med enbart skivstången för att bana in rörelsen för kommande set med högre belastning.


Alternativa övningar i maskin och med kroppsvikt:

  • Armhävningar
  • Bröstpress maskin
  • Bröstpress uppåt maskin
  • Dips i maskin (med hjälp av vikter att ta sig upp)
  • Bröstflyes i maskin

Dags för lite återhämtning i form av sömn - imorgon - ny  vecka - ny dag - nya tag!

neerko at instagram
neerko_@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar